Cukier - ciężko mu się oprzeć. Kuszą nas batoniki, czekoladki, słodkie ciasta i ciasteczka. To też szybka przekąska, która szybko stawia na nogi. Cukier to nie tylko słodycze, jest też składzie jogurtów owocowych, przetworzonej żywności,  napojach gazowanych, sokach. To tylko puste kalorie, bez wartości odżywczych. Niestety bardzo lubimy słodki smak, a “Biała śmierć” uzależnia. 


Cukier jest odpowiedzilany  m.in za:

  • próchnicę zębów, 
  • otyłość, 
  • cukrzycę typu II, 
  • grzybicę, 
  • insulinooporność , 
  • nowotwory
  • obniżenie odporności

 

Na szczęście na rynku dostępne są zdrowe zamienniki cukru. Oto nasza lista:

  1. Erytrytol posiada zerowy indeks glikemiczny, a jego poziom słodkości określany jest na poziomie 70% słodkości cukru. Jest praktycznie nieprzyswajalny przez organizm, a jego nadmiar jest wydalany z moczem. Nie powoduje próchnicy. Jest korzystny dla cukrzyków, ponieważ jego IG=0. Jeżeli przesadzimy z jego ilością -nie wywoła to biegunki ani wymiotów. Jest w zasadzie bezkaloryczny.
  2. Ksylitol  
  3. Stevia 
  4. Cukier kokosowy
  5. Cukier trzcinowy
  6. Miód